Final Fight Enhanced : fuck l'Amiga 1200 ?

Publié le par Dr Floyd

Réaliser un jeu de qualité sur Amiga 500 c'est possible. Marre des daubes Amiga 1200. La preuve avec cette nouvelle vidéo de l'adaptation en cours de Final Fight. Certes il faut 2Mo de RAM, mais bon c'est bel et bien sur Amiga 500. Admirez-moi le travail :


C'est vraiment bien fait et ça exploite à fond la machine. Et le programmeur de ce futur hit bah il envoie bouler l'Amiga 1200 :

PS, I never had an Amiga 1200, and I've no interest in doing a bespoke AGA version, so please don't ask (or go and make it yourself)

Prototron


Et il explique pourquoi il a besoin de 2Mo au lieu de 1Mo :

A 1MB OCS version did exist, and it had all the moves, but unfortunately the Amiga has no hardware ability to horizontally flip a sprite like the Megadrive and SNES, and the real-time CPU X-Flip routine was just too slow with these massive sprites (even when optimised). So, I chose to make it ECS only and make use of the larger RAM capacity to make up for the lack of hardware functions. All the extra memory does is store flipped sprites, which makes for a smoother game as it takes any unnecessary graphical load off the CPU. There's still much to optimise (things get a little sluggish with 4 enemies on screen), but it's getting there

Prototron

Publié dans RETRO NEWS

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